Wednesday, February 2, 2011

Welcome February !

Gong Xi Fa Chai.... Selamat Tahun Baru China


Hai, rasanya baru semalam NB mengucapkan salam tahun baru. Pejam celik dah masuk bulan februari pulak. Belum sempat nak achieve apa2 januari ni. Cepatnya masa berlalu NB belum puas lagi nak menikmati hidup di bulan januari dah februari datang,  berkunjung tiba… Huhu…Tunggu dulu, Hello!! Siapa kata NB tak achieved ape2. Bukti nya, cuba tengok AIM NB untuk tahun ni, at least I’ve started something, blogging!!  yoyo. 

My Diary :   Salam Tahun Baru dan Selamat Datang 2011/ 01.01.2011/ 1.1.11.    Bermula satu lagi episod baru warna kehidupan.  Bagaimana tahun 2010? Bagi NB, satu permulaan hidup yang lebih bererti untuk diperjuangkan.  Tahun 2011? .... meneruskan lagi kehidupan dengan penuh keikhlasan dan tanggungjawab. Dan sebagai khalifah yang telah diberikan amanah untuk melaksanakan segala ibadah dalam mencapai kejayaan dunia & akhirat  Apa yang di cari hanya sebuah ketenangan dan kebahagiaan abadi. Perjuangan yang belum selesai terlalu banyak perlu diperbetulkan.
Azam baru lagi tahun ni? Tahun lepas dan sebelumnya bagaimana? Yang penting dimana, apa, nak, bagaimana dan bila nak bermula. Kehendak dan keperluan mengatasi segalanya. Perancangan yang betul diperlukan dalam setiap dan segala yang dirancang... apapun keputusannya pasti ada hikmah disebaliknya. Hanya DIA yang Maha mengetahui apa yang terbaik buat kita. Kita hanya merancang. Yang penting ikhlas dan redha. Dah buat ke belum...?

2011?
-  Blog
-  R&D
-  Menyiapkan wadah warisan
-  Buku2
-  Bayar Hutang Dunia & Akhirat

Byknye???  Cukuple tu.

Dan untuk hobi terbaru tahun ni adalah koleksi pokok masakan.. Sekarang yang dah ada pokok serai, lengkuas, kunyit, daun kari dan pandan. Yang lain pokok stevia dan aloe vera. Kenapa stevia? Sebab nak minum dengan herba sarang semut. Kenal herba sarang semut? Nantilah ditag selanjutnya k. Insyallah.
okla, sampai disini cetusan 2011 yang pertama. Ku mohon agar dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang mantap untuk ku berjuang dalam menyelesaikan tugas2 yang perlu disiapkan mengikut perancangan...AMIN.

Selamat berjuang tahun 2011.  Wasalam.

No comments:

Post a Comment